Zisky a marže společnosti Nokia za druhé čtvrtletí vzrostly – příjmy v souladu s očekáváním

18.7.2002 Zisky a marže společnosti Nokia za druhé čtvrtletí vzrostly – příjmy v souladu s očekáváním Druhé čtvrtletí roku 2002 ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2001: –    Čisté tržby se snížily o 6 % na 6 935 milionů euro (7 346 milionů      euro ve 2. čtvrtletí roku 2001) –    proforma provozní zisk vzrostl na 1 260 milionů euro      (1 137 milionů euro); proforma provozní marže vzrostla na 18,2 %      (15,5%) –    vykázaný provozní zisk vzrostl na 1 221 milionů euro (856 milionů      euro): vykázaná provozní marže vzrostla na 17,6 % (11,7%) –    proforma opravné položky: 52 milionů euro v amortizaci goodwill      a kladná opravná položka ve výši 13 milionů euro týkající se      dřívějšího odpisu Dolphin ve 3. čtvrtletí roku 2001 –    proforma výnos na akcii (rozředěný) vzrostl na 0,19 euro      (0,17 euro) –    vykázaný (IAS) čistý zisk vzrostl na 862 milionů euro      (589 milionů euro) a vykázané výnosy na akcii (rozředěné)      vzrostly na 0,18 euro (0,12 euro) –    Provozní cash flow vzrostl na 1 410 milionů euro (790 milionů      euro) JORMA OLLILA, předseda představenstva a výkonný ředitel: Díky našemu zaměření na výkkon a pevné řízení nákladů se nám podařilo zaznamenat silné 2. čtvrtletí. Především proforma provozní zisk vykázal meziroční růst ve výši 11 %, z čehož plyne i velmi silné provozní cash flow ve výši 1,4 miliardy euro. V oblasti mobilních telefonů jsme zaznamenali nárůst proforma provozního zisku o 22 %. Za tyto úspěchy v náročném prostředí děkuji celému týmu společnosti Nokia. Během tohoto čtvrtletí naše portfolio zajímavých produktů přineslo další nárůst podílu na trhu mobilních telefonů, který se zvýšil jak v porovnání s předchozím obdobím, tak meziročně o více než 38 %. Také očekáváme, že za celý rok 2002 náš tržní podíl vzroste o 37 %. V Evropě a v oblasti Pacifické Asie společnost začala se zásilkami nového produktu Nokia 7650, který spojuje funkce fotoaparátu a telefonu PDA, přičemž prioritně byly obslouženy trhy, kde operátoři již spustili služby MMS. Prvotní odezva od zákazníků a uživatelů v celém spektru byla mimořádně pozitivní. Se vstupem do druhého pololetí máme před sebou jasný a konkrétní posun. V rukou spotřebitelů jsou v současnosti multimediální produkty s mnoha funkcemi a barevnými displeji s novými přesvědčivými službami. Zaznamenáváme také velmi silnou poptávku u spotřebitelů i podnikatelů, kteří jsou motivováni novými možnostmi komunikace, pravidelně zlepšují své stávající telefony nebo dokonce uvažují o opatření si více než jednoho přístroje. Další informace Lauri Kivinen, Corporate Communications, tel. +358 7180 34495 Ulla James, Investor Relations, tel. +1 972 894 4880 Antti Räikkönen, Investor Relations, tel. +358 7180 34290 www.nokia.com Úplnou tiskovou zprávu s tabulkami zisku a marží společnosti Nokia za druhé čtvrtletí najdete zde.

Leave a Reply